Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

W Ambasadzie RP w Pekinie odbył się Dzień Polsko-Chińskiego Biznesu

Z okazji wizyty w Polsce przewodniczące Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce – XI Jinpinga w dn. 20 czerwca 2016 w Ambasadzie RP Pekinie odbył się zorganizowany przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji „Dzień Polsko-Chińskiego Biznesu”. Na wydarzenie przybyło ponad 150 osób.

Z polskiej strony wzięli udział przedstawiciele urzędów marszałkowskich i przedsiębiorstw z województw łódzkiego i lubelskiego oraz przedstawiciele firm polskich posiadających przedstawicieli w Chinach. 

Z chińskiej strony w wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele państwowych organizacji wspierających handel i inwestycje zagraniczne (China Council For The Promotion Of International Trade, China Council for International Investment Promotion  China International Chamber of Commerce for the Private Sector) oraz przedstawiciele 70 przedsiębiorstw zajmujących się importem produktów do Chin lub planujących inwestycje zagraniczne w Europie (m.in. przedstawiciele centrum handlowego importowanych produktów w Tianjin - European Trade Centre,  improter art. spoż. - Uniworld International Trading, sklep internetowy Dangdang). 

Dzień Polsko-Chińskiego Biznesu podzielony był na dwie części – seminarium, które składało się z części handlowo-promocyjnie i inwestycyjnej (łącznie 15 wystąpień) oraz rozmów typu business-to-business. Gości przywitali zastępca kierownika placówki Radca Piotr Gillert, kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Radca Robert Góralczyk oraz Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Paweł Nakonieczny. 

W czasie seminarium produkty, usługi oraz projekty inwestycyjne w Polsce zaprezentowali przedstawiciele Spółdzielni Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego (produkty mleczarskie), Polskie Konsorcjum Gospodarcze (terminal samochodowy w Koroszczynie), Expo XXI (centrum wystawiennicze w Warszawie), Meble Jang (polski design mebli i aranżacja wnętrz w Chinach), 7th Consulting (polska firma konsultingowa działająca w Szanghaju), OK Investment Group (polski inwestor w branży nieruchomości i energii odnawialnej), Icuasu (chińska firma zajmująca się importem produktów spożywczych – do Chin soków, ciastek itp.- pod marką Wisła), PMT Trading (polska firma zajmująca się eksportem wódki i słodyczy do Chin). 

W czasie spotkań B2B przedstawiciele 20 polskich firm prowadzili rozmowy z chińskimi firmami na temat współpracy handlowej i inwestycyjnej. Dodatkowo Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Pekinie przygotował oferty ok. 100 polskich firm w formie katalogów i ulotek, które były dostępne dla zainteresowanych. 

Oprócz wymiaru handlowo-inwestycyjnego wydarzenie miało na celu promocję Polski w Chinach. Gości witały polscy studenci przebrani w tradycyjne stroje ludowe. Na wydarzenie zostali zaproszeni przedstawiciele chińskich dzienników biznesowych. 

Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Pekinie planuje organizację w Pekinie drugiej edycji tego wydarzenia w dniu 15 listopada br. - w przeddzień targów importowanej żywności Anufood (16-18 listopada br.), którego Polska będzie oficjalnym, partnerem. Ok. 30 polskich firm zajmujących się produkcją i eksportem artykułów rolno-spożywczych planuje udział w tych targach w ramach misji lub indywidualnie.