Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Alibaba, Jack Ma, Polska? Tak!

Blog
Typography

Chińska grupa Alibaba błyskawicznie zyskuje klientów w naszym kraju. Według badania Megapanel PBI/Gemius w Marcu jej serwis Aliexpress.com miał już w Polsce 2,3 mln użytkowników i ponad 11% zasięgu wśród internautów.

To jednak nie koniec chińskiej ekspansji. Główna platforma, czyli Alibaba.com, ma już w Polsce 1,5 mln użytkowników. Założyciel, Jack Ma, niedawno ogłosił, iż celem jest, aby w 2020 r. na wszystkich platformach grupy wygenerować sprzedaż na poziomie 1 bln dol.

Alibaba rozpycha się nad Wisłą, a Chińczycy kuszą Polaków cenami. Alibaba to chiński gigant sprzedaży w internecine. Polacy coraz chętniej kupują w serwisach zakupowych należących do grupy Alibaba. Za chińską ekspansją nad Wisłą stoją przede wszystkim niskie ceny - podaje "Rzeczpospolita". Ta liczba z pewnością będzie rosła, bo obecnie serwis nie jest jeszcze tak znany, jak chociażby konkurencja z Zachodu, czyli eBay i Amazon. W serwisach zakupowych grupy Alibaba można znaleźć niemal wszytko: od elektroniki poprzez ubrania po akcesoria samochodowe. Wprawdzie ich producentami są mało lub zupełnie nieznane firmy, a towar wysyłają chińskie sklepy, ale dzięki pominięciu szeregu pośredników ich ceny są dużo niższe. A to przekonuje polskiego klienta - pisze "Rz". Alibaba to chiński gigant internetowy. Wartość rynkowa spółki szacowana jest na 250 mld dolarów. To więcej niż eBaya i Amazona łącznie. W Chinach Alibaba jest odpowiedzialny za 80 proc. sprzedaży online.

http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1201776.html