Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Chiny-Małaszewicze-Niemcy

Aktualności
Typography

PKP Cargo jest drugim pod względem wielkości przewoźnikiem kolejowym w Unii Europejskiej. Własnie rozpoczęli współpracę z firmą International Zhengzhou Hub (prowincji Henan). PKP CARGO stworzy z chińską firmą Joint Venture (mając 49% udziałów w nowo powstałej spółce). Liczba pociągów z Chin do Europy obsługiwanych przez polską firmę być może wzrosnie do 300 rocznie!

To wielki krok na przód w zaciśnieniu współpracy pomiędzy naszymi krajami. PKP CARGO podpisało list intencyjny z chińską firmą z prowincji Henan. W ciągu trzech miesięcy od zawarcia umowy sółka Joint Venture ma zacząć działać. Polski operator jest też głównym partnerem z Chinami w transporcie towarów koleją. W mieście Małaszewicze, tuż pod granicą z Białorusią, ma powstać nowe centrum logistyczne. Małaszewicze mogą stać się bramą dla Uni Europejskiej, zwiększając wymianę handlową z Chińską Republiką Ludową. Transport chińskich towarów do Europy zdominowany jest przez transport morski. Trwa to jednak bardzo długo (5-6 tygodni), jednak transport kolejowy produktów, z prowincji Henan do Niemiec (Hamburg) jest dużo szybszy - od 11 do 14 dni. Projekt w Małaszewiczach związany jest również z nową polityką Państwa Środka - „Jeden pas i jedna droga” (lub "Nowy Jedwabny Szlak")