Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Złoty Tydzień w Chinach

Życie i podróże
Typography

Dobiegł końca jeden z najważniejszych tygodni w Państwie Środka, czyli rocznica powstania Chińskiej Republiki Ludowej. W tym roku świętowana już po raz 68. Tydzień uroczystości rozpoczął się tradycyjnie 1 października i został wydłużony o dodatkowy dzień wolny od pracy z powodu przypadającego na 4 października Święta Środka Jesieni. Z tej okazji na Placu Tian’anmen odbyła się uroczysta parada oraz towarzysząca temu ceremonia zmiany obrazu Przewodniczącego Mao. Całość została zwieńczona pokazem sztucznych ogni.

Święto Narodowe w Chinach jest jednym z dwóch tygodni zwanych „Golden Weeks.” To czas, w którym miliony Chińczyków udają się na długo wyczekiwane wakacje lub odwiedzają swoich bliskich.

Jak podaje Chińska Narodowa Administracja Turystyczna (CNTA), w tym roku w Chinach liczba podróżujących wyniosła 705 milionów, czyli o 11.9 % więcej niż w roku ubiegłym. Dochód z tego wyniósł 583.6 miliardów juanów, czyli około 87,7 miliardów dolarów amerykańskich.
Najwięcej turystów przyciągnęły parki narodowe oraz zabytki chińskiej kultury. Parki rozrywki, muzea także odnotowały wyraźny wzrost liczby odwiedzających. Jednym z najbardziej popularnych kierunków była Mongolia Wewnętrzna, odwiedziło ją 106,2 miliona turystów, którzy wydali 8,3 miliarda juanów (CNTA).

Tak ogromna liczba podróżujących to oczywiście wielkie wyzwanie dla chińskiego transportu. Jak podaje China Railway Corporation (CRC), od 28 września pociągi przejechały ponad 110 milionów razy na kilkuset trasach. Aby usprawnić podróżowanie CRC zapewniło kilka tysięcy dodatkowych pociągów. Uruchomiono też dodatkowe połączenia lotnicze. Nie pozwoliło to jednak zapobiec gigantycznym korkom. Na portalu Sina Weibo, jednym z najbardziej popularnych mediów społecznościowych w Chinach, już od początku tygodnia użytkownicy dzielili się zdjęciami z chińskich dróg. Kilka tysięcy internatów użyło hasztagów: #ImOnTheLongRoadDuringTheLongBreak i #OnTheRoadDuringGoldenWeek publikując swoje zdjęcia.

Dane zgromadzone przez CNTA wykazały, że około 6 milionów Chińczyków udało się do ponad tysiąca miast w 88 krajach podczas Święta Narodowego. Najpopularniejszym celem ich podróży były kolejno: Rosja, Tajlandia i Wietnam. Niektórzy z nich także nie uniknęli problemów związanych z podróżą. Film opublikowany w Guangzhou Daily otrzymał kilka milionów odsłon po tym, jak pokazał samolot pełen chińskich podróżnych, którzy zabijali czas machając flagami i śpiewając hymn narodowy. Gazeta mówi, że podróż 381 pasażerów przebywających na Karaibach była opóźniona o dwa dni w wyniku huraganu Maria. 

Rozwój turystki w Państwie Środka ma związek z Pięcioletnim Planem Turystycznym (2016-2020). Chiński rząd zakłada, że sektor usługowy, w tym turystyka, będzie wspomagał rozwój chińskiej gospodarki poprzez wzrost konsumpcji i restrukturyzację. Tylko w 2016 r. krajowy przemysł turystyczny Chin zarobił około 3,9 bilionów juanów, a do 2020 r. szacuje się, że dochód ten wzrośnie do 7 bilionów. Do końca obecnego Planu Pięcioletniego inwestycja w turystykę ma wzrosnąć do 2 biliony juanów, a sektor ten będzie stanowił ponad 12 procent wzrostu PKB.

 

Autor: Anna Sulima

 

Źródła: http://www.chinadaily.com.cn/business/2017-10/09/content_33016470.htm

            http://www.bbc.com/news/world-asia-china-41473183

            http://news.xinhuanet.com/english/2017-10/09/c_136667128_2.htm

            https://www.thechairmansbao.com/how-national-day-in-china-is-celebrated/#prettyPhoto

Zdjęcia: http://shanghaiist.com/2017/10/09/golden-week-ends.php

 

 

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS